برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است | نیازمند تقویت قدرت اقناع در دولت هستیم نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکارناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند درباره آیت ا... محمدجواد انصاری همدانی، فقیه و عارف معاصر شیعه| در هوای عشق او پر می‌زنم تا عرش اعلی خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند
سرخط خبرها

قهرمانی که حاج قاسم بشارت شهادتش را داده بود

  • کد خبر: ۲۰۲۴۷۰
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
قهرمانی که حاج قاسم بشارت شهادتش را داده بود
برای سردار شهید، سیدرضی موسوی که خاری در چشم رژیم غاصب صهیونیستی بود.

به گزارش شهرآرانیوز هنوز یک داغ چهارساله سینه‌سوز با ماست که خبر از داغی دیگر بر سرمان خراب می‌شود. ما هنوز باورمان نشده است که در آستانه چهارمین سال از آن شب شومیم که سردارمان را زدند؛ و حالا همان بدسگالان، هم‌رزم و همراه همیشگی حاج قاسم را هدف قرار دادند به توهم اینکه بکاهند از رعب و وحشتشان.

زهی خیال باطل که رشادت غیورمردان این سرزمین جوانه می‌زند مدام.

سردار سید‌رضا موسوی مشهور به سید‌رضی موسوی، مستشار ارشد سپاه پاسداران کشورمان که رخت عزای حاج قاسم هنوز بر تنش بود در زینبیه دمشق به خبط و خباثت رژیم منحوس اشغالگر قدس به شهادت رسید. سه موشک آوار شد بر خانه سید. سه انفجار و سپس سکوت. صدای خاموش شده سید که فریاد همتایانش را رساتر کرد. سید رضی که دهه دوم زندگی‌اش هم‌زمان شده بود با هشت سال جنگ تحمیلی، از شهر و دیارش زنجان عزمش را جزم کرده و به جبهه شتافته بود، خادم حسینیه اعظم زنجان، رسالتش را در دفاع از خاک میهن دیده و جانانه جنگیده بود. شهید رضی موسوی، پس از دوران دفاع مقدس همچنان مبارز احقاق حق بود.

او در تمام جنگ‌های سوریه حضور داشت. در نبرد‌های صحرا و حومه دمشق از افراد ثابت قدم بود و توانسته بود حمله غرب حلب را دفع کند. شهید موسوی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران که در سال‌های گذشته بار‌ها و بار‌ها مورد سوء‌قصد رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود به آرزوی دیرینش، که همان درجه رفیع شهادت بود رسید. به قول خودش: «حاج قاسم به من وعده شهادت داده بود»

این ضایعه که خشم مردم ایران را به همراه داشت همراه با واکنش‌های بسیاری از سوی سران کشور و کاربران مجازی بود.
رژیم غاصب صهیونیستی که تعداد درخورتوجهی از سران نظامی و ژنرال‌هایش را در جنگ غزه از دست داده و خود را برای از میان برداشتن فرماندهان جنگی حماس ناکام دیده بود، حالا پا را فراتر گذاشته و فرماندهان محور مقاومت را برای توجیه شکست‌هایش هدف ترور قرار داده است؛ گرچه این استراتژی شکست خورده هرگز آن‌ها را به سرمنزل مقصود نرسانده و حالا بیمی از یک انتقام سخت و هوشمندانه کابوس شبانه‌شان است.

این ضایعه که خشم ملت ایران را برانگیخت، همراه با واکنش‌های بسیاری از سوی مردم و سران کشور بود. هنرمندان و طراحان گرافیک بسیاری نیز دست‌به‌کار شدند و برای این سردار شهید آثار درخور‌توجهی خلق کردند؛ همچنین اهالی فرهنگ، مداحان و فعالان اجتماعی و... با رشته‌استوری‌ها و توئیت‌های بی‌شمار خواستار انتقام و خون‌خواهی شدند.

میلاد عرفانپور، شاعر جوان کشورمان، از جمله هنرمندانی بود که در پی شهادت سید‌رضی، سروده‌ای را منتشر کرد که در رسانه‌ها بازتابی گسترده داشت:
آینه گفت: عاقبت پیر شدی، شهید نه
موی‌سپید هم شدی آخر و روسپید نه
آینه گفت: خسته‌ای؟ گفتمش: آه خسته‌ام
در قفسی نشسته‌ام چاره نه و کلید نه ...
آینه! حیرتم فقط، شوق شهادتم فقط
آه چه دارم آینه؟ هیچ به‌جز امید نه
لاله واژگونم و حسرت بازماندنم
داغ نویی نفس‌نفس آمده و نوید نه
آینه گفت: صبر کن... گفتمش آه، سوختم
در دل شعله می‌توان لحظه‌ای آرمید؟ نه!
آینه گفت و... زیر‌لب گفت شهید می‌شوی
آینه! راست گفته‌ای؟ وقت سفر رسید؟ نه؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->